TR | EN
Araştırma Görevlileri 1. Yıl Eğitim Planı

ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ 1. YIL EĞİTİM PLANI

Yeni başlayan uzmanlık öğrencisine “Uyum Eğitimi” verilir. Bu eğitimin amacı, kuruma adaptasyonun sağlanması, kurumun tanıtılması, uyulması gereken yasal sorumluluklar, mesleki gelişim, iletişim ve deontoloji ilkeleri ile ilgili bilgilendirme yapılmasıdır. Bu amaçla İlk ay içerisinde tüm bilim dalları polikliniklerinde bulunur. Hematoloji, Mikrobiyoloji, Biyokimya, Metabolizma laboratuvarı rotasyonları yapılır.

Senelik izin ve bilimsel içerikli toplantılar için verilen izin süreleri hariç olmak üzere, uzmanlık eğitiminde fiilen geçmeyen süreler uzmanlık eğitimi ve rotasyon sürelerinden sayılmaz.

  1. Ünvan: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları 1. Yıl Araştırma Görevlisi (Asistanı)
  2. Görev Yeri: Pediatri servisleri
  3. Yeni başlayan asistanlar kıdemli asistanların refakatinde;
  • Servis çalışma düzeni
  • Hastane kuralları
  • Hastane otomasyon sistemi
  • El yıkama, maske takma, steril eldiven giyme ve kullanılmış eldiveni çıkarma 
  • Dosya düzeni, epikriz yazma
  • İstem yazma
  • Sıvı elektrolit tedavisi hesaplamaları
  • Sık kullanılan ilaçlar ve dozları
  • Temel ve ileri yaşam desteği bilgi ve becerileri
  • Kan alma, damar yolu açma, pansuman, port iğnesi takma/çıkarma, kateter pansumanı
  • Kan şekeri ölçümü, idrar mikroskopisi ve periferik yayma değerlendirmesi, BOS mikroskopisi, Wright ve gram boyama
  • Lomber ponksiyon, intratekal tedavi, kemik iliği aspirasyonu yapılması ve değerlendirmesi, idrar sondası takılması, kültür için örnek alma, parasentez, torasentez, suprapubik aspirasyon, kan değişimi işlemlerini gözlemler ve yapar hale gelir.
  1. İkinci aydan itibaren Büyük Çocuk, Süt Çocuğu, Enfeksiyon hastalıkları, Yenidoğan, Hematoloji-Onkoloji ve Yoğun Bakım servislerinde dönüşümlü olarak çalışır. Serviste yatan tüm hastalardan sorumludur. Vizitlerde tüm hastaları sunabilir, klinik izlemlerini ve tedavilerini bilir. 
  2. TUK önerilerine uygun olarak ilk yıl içerisinde alması önerilen Dermatoloji rotasyonuna gider.
  3. Neonatal resüsitasyon ve ÇİLYAD kurslarına katılır.
  4. Anabilim Dalı tarafından her ay başında yayınlanan programdaki eğitim toplantılarına katılır.
  5. Her ayın sonunda servis kıdemlisi ve eğitim konsültanı öğretim üyesi tarafından;
  • Görev sorumluluğu
  • Hastalara karşı tutumu 
  • Sağlık personeli ile ilişkisi
  • Teorik bilgisi
  • Pratik becerisi
  • Karar verme yeteneği
  • Araştırıcılık yeteneği
  • Dosya bilgilerini düzenli tutma
  • Hasta başı ve toplantılarda tartışmaya katkısı
  •  Ders, seminer ve diğer toplantılara katkısı 

Ölçütleri temel alınarak değerlendirme notu verilir. 

  1. 12 ay sonunda her ay yapılan değerlendirme notları ve sözlü sınav ile değerlendirilir. Yeterli görülürse ara kıdemli olur. Asistan sayısı ve yeterlik durumuna göre nöbet sayıları belirlenir.
  2. Asistanların tez danışmanı öğretim üyesi akademik kurulda kura çekerek veya sıra yöntemi ile belirlenir.

 

Uzmanlık Eğitimi ile İlgili Akademik Davranışsal ve Hizmete Yönelik Beklentiler

 

1. Yıl

Seminer, bilimsel toplantı katılımı ile ilgili beklentiler

Seminer, toplantı ve olgu tartışmalarına katılmak, bu toplantılarda olgu sunmak ve ön teorik bilgi edinmek

Ulusal asistan eğitim programlarına katılım

Tıp eğitimi katkısı

Bilimsel araştırma beklentileri

Rotasyonlar

Kişisel gelişim beklentileri

Ders asistanlığı

Araştırma günlerine katılım

Deri ve Zührevi hastalıkları

Araştırma metot ve etik programı

Hayvan Deneyi

Cinsel Taciz Farkındalık Eğitimi

İleri İngilizce

Çocuk sağlığı ve hastalıkları poliklinik, acil, yoğun bakım ve servis işleyişi ile ilgili beklentiler

Yatan hastalardan anamnez almak, fizik muayene yapmak ve dosya düzenini eksiksiz sağlamak

Nöbet tutmak ve nöbet devrederken nöbette gerçekleşen olaylar hakkında eksiksiz bilgi vermek

Sabah viziti öncesi hastaları muayene etmek, tetkikleri istemek ve dosyaya izlem notu düşmek

Öğretim üyeleri ve uzman vizitlerine aktif olarak katılmak, hastasının vizitini vermek 

Tetkik sonuçlarını takip etmek ve bu sonuçları kıdemlileri ile tartışmak

Kıdemli asistan ve öğretim üyesi ile hasta bakmak

Hasta çıkartılırken epikriz ve reçete yazmak

Gerçekleştirilmesi beklenen pediatri içi rotasyonlar

Servisler

Büyük Çocuk S.

Süt Çocuğu S.

Ç. Hematoloji-Onkolojisi S.

Ç. Enfeksiyon S.

YDYBÜ

ÇYBÜ

Bebek odası